Camí, a peu, al voltant d'una illa

Google translator

A T E N C I Ó ! ! !

Tanqueu totes les barreres que trobeu al vostre pas. Són per controlar el bestiar.

NOMÉS PER ALS TEUS ULLS



NOMÉS PER ALS TEUS ULLS

Notes de Viatge (21 de juny)


De fet, a Ciutadella, tot ha girat sempre al voltant de la plaça d’Artrutx i del carrer de Sant Joan, que parteix d’un dels extrems de la placeta.

L’any 1967, va ser on ens deixà el bus que ens portava, a mi i als meus companys de classe, provinents de Maó. El record que en tinc, amb sa Contramurada encara sense asfaltar, és el de la fotografia de sota, tot i que es tracta d’una foto dels anys trenta.

Anys més tard, la setmana santa del 1979, ens instal·larem amb la Rosa en una caseta del carrer de Sant Joan que ens havia deixat uns dies en Víctor. La plaça d’Artrutx va ser doncs l’entrada i sortida naturals del carrer, però també el punt des d’on descobrir la Ciutadella vella. Va ser en aquesta estada quan vaig entrar a un bar per comprar tabac i em va semblar el bar més acollidor del món. Era Ses Persianes, el mateix bar on he acabat allotjant-me cada vegada que vaig a Menorca, des de fa anys.

Pel que fa al carrer de Sant Joan,hi ha un bar que enllaça aquest carrer amb el de Sant Joaquim , en el qual l’any 1985, el de la gira amb el grup de teatre,  ens trobàvem els “futboleros” del grup mirant a la tele les tristament famoses imatges de la final de la Copa d’Europa a l’Estadi de Heissel. Era el dia que la meitat del grup partia cap a Barcelona, i els xòfers de les furgonetes, ens hi quedàrem una setmana més, topagao...

Al marge dels darrers anys, i alguns d’abans amb el Quique, en què m’he allotjat a ses Persianes, compartint estada amb l'Anna, l'Antonio i la Marta, la plaça ha estat on he viscut i per tant plena de records agradables; no puc mirar el centre de la plaça sense recordar els esmorzars amb l’Anna i l’Antonio, decidint què faríem aquell dia, o fent un cafè alguns vespres amb na Consol. És per això que estimo aquesta fotografia, perquè ha esdevingut un recull d'emocions, d'arrels que m'aferren a aquest petit racó, però també a Ciutadella i a la illa sencera.




Publica un comentari a l'entrada